KUANTUM FİZİĞİ

KUANTUM FİZİĞİ NEDİR?

Kuantum fiziği çok küçük boyutlarla ilgilenir.Sırasıyla gidecek olursak evrendeki her şey, atomlar, çekirdek ve elektronlar, proton ve nötronlar, ve atomaltı parçacıklar olarak bildiğimiz kuarklar şeklinde incelenebilir.Kuantum fiziğinin yaptığı da tam olarak budur.



Makrokozmoz ve mikrokozmoz arasında ontolojik bir kopuş söz konusudur. Çünkü beynimiz daha büyük, gözle görülebilir şeyleri anlamak için evrimleşmiştir.Bu yüzden atomaltı dünyasında günlük hayatta alışkın olmadığımız olguları ele aldığımızda yorumlamakta yetersiz kalırız.


Atomaltı parçacıkların konumları ne kadar hassasiyetle ölçülürse, hızları o kadar az hassasiyetle bilinebilir. (Heisenberg Belirsizlik İlkesi)



Ayrıca ayn anda hem dalga hem parçacık özelliği gösterebilme özellikleri vardır.Ve devinim sırasında belli bir yörünge izlemezler.Bunları beynimizde canlandırmak bir tık daha zordur.



Evrendeki her şey, biz de dahil dememize gerek yok aslında ama biz de dahil olmak üzere her şey kuantize olmuş durumda.Az ya da çok rastgele dalgalanma özelliği gösteriyoruz.Küçük nesnelerin dalgalanmaları belirlenebilse de büyük cisimlerinkini belirlemek daha zordur.Hatta tespiti mümkün olmayabilir.

Ama konu kütleçekim olduğunda ve karadelik ya da Big Bang yani Büyük Patlama söz konusu olduğunda kuantum dalgaları temel rol oynamaktadır.



Karadeliklerde hem kütleçekim çok büyüktür hem de kuantum mekaniğinin önemli etkileri gerekir. 



Yorumlar

Popüler Yayınlar